FAQ

Kontakt

Hur kommer jag i kontakt med er?

Fyll i kontaktformuläret eller maila oss på info@compassofwestcoast.se

 

Beställning

Har ordern gått igenom?

Orderbekräftelse skickas till din angivna mail.

Vänligen kontakta oss om du inte mottagit någon orderbekräftelse.

Kan jag ändra min order i efterhand?

Så länge vi inte hunnit behandla din order går det fint att ändra din order i efterhand.
Vänligen Kontakta oss – info@compassofwestcoast.se

Är min order skickad?

Du kommer få en leveransbekräftelse när din order är skickad till din mail.

Var är min beställning?

Du kan spåra din beställning här: https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok

Har du inte mottagit din vara efter 5 arbetsdagar från att du la din beställning, kontakta oss – info@compassofwestcoast.se

Kan jag reservera en produkt i kundvagnen?

Nej, du behöver genomföra ditt köp för att vara säker på att du hinner få din produkt före någon annan.

Kan jag bevaka produkter?

Kontakta oss så hör vi av oss så fort vi fått in produkten igen – info@compassofwestcoast.se

Önskelista

Hur lägger jag till produkter i önskelistan?

För att lägga till en produkt i önskelistan håller du på produktbilden och trycker på hjärtat ”Lägg till i önskelistan”

Hur sparar jag min önskelista?

Önskelistan sparas automatiskt på den enhet du lagt till produkter i önskelistan. Du kan även maila dig eller någon annan din önskelista eller dela den på sociala medier.

Kan jag maila mig min önskelista?

Du mailar din önskelista genom att visa önskelistan och välj mail-ikonen.

Betalning

Hur betalar jag?

Klarna – Faktura, Betala nästa månad, Delbetalning, Konto, Kort och Bankbetalning med BankID

Rabatter

Hur får jag en rabattkod?

För att ta del av rabattkoder kan du följa oss på sociala medier, Instagram och Facebook, registrera dig för nyhetsbrev eller håll utkik på vår hemsida.

Leverans

Vad kostar det att beställa från er?

Vid köp under 999 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr för ombud och 89 kr för hemleverans.

Vem levererar min order?

Schenker eller Bring

Var är mitt paket?

Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar från att du la din beställning.

Har du inte mottagit din vara efter 5 arbetsdagar från att du la din beställning, kontakta oss – info@compassofwestcoast.se

Vart levereras mitt paket?

Närmaste utlämningsställe eller i din brevlåda.

Ångerrätt – Reklamation, Retur & Byte

Ångerrätt

Ångerrätt

När du som privatperson handlar online från Compass of West Coast har du rätt att ångra eller byta ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och oskadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning.

Hur sker en återbetalning vid retur?

Inom 5 bankdagar från att vi mottagit returen kommer pengarna finnas på ditt konto.

Kostar det att returnera en vara?

Du väljer vilket fraktsätt du returnerar din vara med. Vill du ha hjälp kan vi maila dig en returfraktsedel, returkostnaden är då 59 kr.

Byte och Ångrat köp – Retur

Hur gör jag ett byte eller ångrar mitt köp?

Gör så här vid retur eller byte:

  1. Fyll i retursedeln som låg med i paketet när du mottog ordern och kryssa i ”byte” eller ”Ångrat köp”.
  2. Lägg i retursedeln tillsammans med produkten/produkterna du vill lämna tillbaka eller byta i paketet du mottog eller i annat lämpligt paket.
  3. Lämna in paketet till närmsta ombud med returadressen:
    • Compass of West Coast C/O Morbee AB Grönered 1 51198 Hyssna
  4. Vid byte lägger en ny beställning med vad du önskar byta till.
  5. Så fort vi mottagit och registrerat din retur skickar vi en returbekräftelse till dig via mail och du får din eventuella återbetalning max 5 bankdagar efter.
Hur många dagar har jag på mig att ångra mitt köp göra ett byte?

Du har 14 dagar att bestämma dig. Detta är då räknat ifrån den dagen du mottog ditt paket. Alla artiklar ska vara i ursprungsskick samt ha kvar etiketter och taggar.

Glöm ej lägga en ny beställning vid byte!

Reklamation

Hur gör jag en reklamation?

För att vi så snabbt som möjlig ska kunna ta hand om din reklamation ber vi dig ta en bild på produkten och en beskrivning på vilket problem det är med produkten.
Vänligen maila in till oss på: info@compassofwestcoast.se

 

Följ stegen nedan vid reklamation:

  1. Kontakta oss angående din reklamation, gärna med bilder och beskriving till info@compassofwestcoast.se – Du kommer då få en returfraktsedel och vi kommer kunna behandla din retur snabbt.
  2. Fyll i retursedeln som låg med i paketet när du mottog ordern och kryssa i ”Reklamation”. Fyll även i om du önskar ny vara eller återbetalning.
  3. Lägg i retursedeln tillsammans varan du vill returnera i paketet du mottog eller i annat lämpligt paket.
  4. Fäst returfraktsedeln på paketet och lämna in till närmsta ombud. O.B.S! Spara inlämingskvittot tills vi mottagit din retur och du fått en returbekräftelse.
  5. Så fort vi mottagit och registrerat din reklamation sker följande:
    • Vid ny vara: Skickas en retur- och orderbekräftelse via mail på att vi mottagit din retur och att en ny vara är påväg till dig.
    • Vid återbetalning: Skickar vi en returbekräftelse på att vi mottagit din retur via mail och du får din återbetalning max 5 bankdagar efter.
Finns det en Reklamationsrätt?

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentlagstiftning. Har du mottagit en felaktig vara ska du kontakta oss – info@compassofwestcoast.se så snart du upptäckt felet. Inom två månader anser vi är en skälig tid för en reklamation som lämnats i rätt tid från att du upptäckt felet. Du som konsument har tre års reklamationsrätt. För fullständig information, kolla in våra köpvillkor.

Kostar det något att reklamera en produkt?

Nej, är det fel på produkten står vi för kostnaderna.

Har ni mottagit min reklamation?

Du kommer få en reklamationsbekräftelse när vi mottagit din retur, detta kan ta upp till 10 dagar.